söndag 27 mars 2011

Sommartider hej hej!

Kanske lite väl tidigt att ropa det men idag tog vi ett stort steg genom att flytta fram klockorna :)

Igår var vi hemma hos bästa Radde och Bettan, åt en massa god mat, snackade massor och pysslade i Bettans silververkstad. Påbörjade ett projekt förra gången vi var där. Bettan har varit snäll och avslutat det åt mig och så här ser det färdiga resultatet ut! Tack Radde och Bettan för en mysig lördag....






För ett par år sedan gjorde jag ett halsband i silver men det blev lite tungt och klumpigt. Tog med mig det till Bettan och plockade isär alla länkarna. "smälte" sedan ihop det till en stel lång "länk". Började hamra det för att få till formen till ett stelt armband men hann inte klart det. Nu har Bettan hjälpt mig att hamra och värmt, hamra och värmt och slutligen fått till den rätta formen på det. Jag tycker det blev riktigt häftigt. Ett unikt armband, det enda i sitt slag.

1 kommentar:

Anette sa...

Kanon Kina!!! Armbandet blev helt klart superbra. Helt i min smak. Snart får du ta upp beställningar.Vi syns
Kram