onsdag 10 augusti 2011

Bauhaus!

Idag var vi till Bauhaus för att köpa färg och herre gud säger jag. Tänk vad man är utlämnad som kund när det bara finns ett sådant stort varuhus i denna stad. Servicen är verkligen urdålig, jag ljuger inte om jag säger att vi stod i kö i 25 minuter innan vi fick hjälp. Hela tiden springer det runt små Bauhausklädda människor men vad dom gör det vete sjutton. Jo, frågar man en som kommer förbi att jag vill köpa en burk svart färg så blir svaret: Eeehhh jag jobbar på VVS så jag kan inte hjälpa dig med det. Vafan lär er varandras områden så ni kan rycka in där det behövs. Egentligen skulle man bara gå därifrån men vad är alternativet då? Att betala 5 gånger mer för en färgpyts för att man handlar på någon finare liten färghandel. Men kanske är det så att det är bra service man betalar för på de andra ställena.

Ett annat släkte är hantverkare. Där kan man snacka om att dom har makten, man är helt beroende och dom kan göra precis som dom vill och man tackar och tar emot med ett stort leende. Idag bara försvann dom vid strax före halv tolv med ett vi sticker på lunch nu. Halv FYRA kom dom tillbaka. Herre jävlar tänk att ha 4 timmar lunch, ska nog sadla om till hantverkare....... Halv åtta står dom här i morgon igen för att göra klart, undrar om man ska lita på det.

Inga kommentarer: