söndag 1 januari 2012

Hej 2012!

Så var det nytt år då. Jag tycker att 2011 susade förbi i racerfart. Nu väntar nya utmaningar runt hörnet och jag ska se till att göra det bästa av av allt som kommer i min väg i år :)

Igår hade vi en jättetrevlig kväll hemma hos Anette och Björn. Vi åt gott, drack gott, spelade spel och lyssnade på musik. Jag var jätteduktig och tog med mig kameran för jag tänkte fota våra fina och jättegoda maträtter vi käkade. Jag fotade förrätten men sedan glömde jag bort kameran under resten av kvällen, haha!

Till förrätt åt vi bresaola med ruccola, pinjenötter och parmesan: Oh my vad gott det var.



Till huvudrätt åt vi helstekt oxfilé och risotto med champagne och hummer. Mmmmm så gott. Risotto var en ny upplevelse för mig och det var definitivt inte sista gången jag åt det.

Till dessert blev det mörk och vit chokladmousse med hallon. Bild och recept taget från Halv åtta hos mig.



Mmmm en lyckad kväll med god mat och trevligt sällskap.

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Såg (och lät) alldeles jättegott ut :-)

God fortsättning!