onsdag 11 september 2013

Rappsbaggekrig!

När värmen håller i sig så här länge så har diverse insekter en tendens till att samla ihop sig i gigantiska svärmar. Det går inte att cykla utan att man får en miljon små rappsbaggar i ögon, näsa och mun. Igår provade jag att jogga och jag fick sila dom små rackarna mellan tänderna. Dom fastnade över hela kroppen när dom krockade med min svettiga kropp. Och idag då var det powerwalk på schemat och det var som att gå i spöregn, man fick huka sig undan svärmarna, tittade man upp hade man dom överallt i hela ansiktet. Tvi för rappsbaggar, dom är otrevliga i svärmar. Annars gick PW:n galant 8.8 km med lill-Bella, den allra bästa PW-kompisen jag någonsin haft!




1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Låter väldigt jobbigt! Jag har nog aldrig råkat ut för sådana så de finns nog inte här. Kramiz