lördag 4 januari 2014

Cupcakes och PhotoScape

Idag har jag bakat cupcakes för första gången i mitt liv, eller muffins har man väl gjort hur många gånger som helst men det här med frosting och dekorera det har jag inte gjort förut. Idag körde jag på ett halvfabrikat från Kungsörnen så det var ju ganska enkelt. 


Tim och hans kompis tyckte dom var goda i alla fall!

Alltså det här vädret ger mig tråkslag, det är väl första gången i världshistorien som jag har riktigt tråkigt på semestern, jag blir fruktansvärt rastlös av att bara gå runt härhemma. Tur att jag får åka ut till hästen imorgon. 

Om man tittar på dom "stora" bloggarna så har dom ju så otroligt vackra fotografier och det inspirerar ju en del. Nu har jag ju inte på långa vägar lika fint hemma men det är ju kul att kunna redigera dom bilder man tar. Jag har ju kört med Picasa ett tag nu men eftersom det är ett gratisprogram så bjuder dom väl inte på så jättemycket finesser. Nu har jag laddat ner en gratisversion av PhotoScape och där verkar det finnas lite mer möjligheter. Ska verkligen försöka ta mig tiden att lära mig detta program. 

3 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så fina bakverk du gjort! Synd att de försvinner så fort, men tur att du hann fota dem!
Kram/Finas mammis

House and Garden by Bia sa...

God fortsättning önskar jag dej!
Hoppas allt är bra...och vädret ja...det är ett kapitel för sej!!

Kram bia

Anette sa...

Du har snyggt hemma
Kram