måndag 3 mars 2014

Loppisfynd!

Ibland gillar jag att gå på loppis. Det är dock lite svårt att hitta bra loppisar, i de allra flesta loppisarna så är det 95% skräp och då menar jag verkligen skräp. Trasiga, smutsiga och ibland riktigt äckliga saker försöker dom sälja, usch och fy....

Förra helgen var vi till Stadsmissionens loppis ute på Erikslund och dom tycker jag har ett okej loppis. Där fyndade jag en lite annorlunda avlång, låg vas. Man kan ha tulpaner i den såsom på bilden nedan eller också är den precis lagom bred för att få ner ett par värmeljus och ha som ljuslykta.



I lördags hann vi med ett loppis ute på Bäckby, kommer inte riktigt ihåg vem som förestod det men det var ett riktigt bra loppis. Välordnat, bra grejer till största delen och sorterat på ett sätt så man fick en bra överblick över grejerna. Där fyndade jag en Upsala Ekeby keramikvas. Jag går igång lite på Upsala Ekebys keramikgrejer men det är inte ofta man springer på något. Nu gjorde jag det, den är numrerad men jag har inte lyckats hitta vem eller riktigt när den är gjord. Om man ska gå efter hur stämpeln i botten ser ut ska den vara från 50-talet. 


/Kina

Inga kommentarer: