tisdag 22 april 2014

Dressad för bal minsann!

Japp sonen tar studenten om en dryg månad och nu avlöser festligheterna varandra, på påsklovet var det studentkryssning, på lördag är det bal och på det viset fortsätter det fram till studenten. Vilken härlig tid, lev livet och njut säger jag bara! Idag har vi varit och köpt det sista till balen, finskor och fluga, det är inte direkt billigt att ha en student ;) men jag tror att vi som har grabbar kommer ganska lindrigt undan, ingen make up, inga håruppsättningar, aftonväskor mm mm. 



Här på stadshotellet kommer balen att hållas. En gång för typ 100 år sedan var jag också där på min studentbal, men det är en helt annan histora som jag skulle vilja göra om till nästan vilket pris som helst. 

1 kommentar:

Huset bakom lindarna sa...

Jag har haft en son som gått på bal! Jag vet hur det är! Dottern däremot ville inte, kanske tur för oss med tanke på kostnaden. Det är i alla fall en härlig tid ungdomarna har framför sig, men jag tror inte att jag skulle vilja byta!
Kram/Finas mammis