lördag 11 oktober 2014

SmartShake och intervallträning!

Kolla vad mannen min kom hem med igår. Har en SmartShake sedan förut och jag älskar den. Nu har jag tre nya, i vackra, glada färger. Bara det kan ju få en att känna sig träningssugen, haha!

Vaknade vid halv åtta imorse, det där med att sova länge på helgerna det funkar inte alls för mig. Dels får jag mycket mer värk i kroppen om jag någon gång lyckas sova längre och sedan känner jag att jag vill att helgen ska räcka så länge som möjligt och den räcker ju faktiskt lite längre om man kliver upp i skaplig tid och inte sover bort halva dagen!

Så istället för att ligga kvar och försöka somna om bestämde jag mig för att starta dagen med löptur!

Idag försökte jag mig på lite intervallträning och det gick faktiskt helt okej! Grejen med mig är att jag är lite "rädd" att ta ut mig. Man kan ju bli lite lätt illamående och svimfärdig när man tar ut sig och av någon anledning så gör det mig livrädd. Med det sagt så blir det ju då lite svårt att förbättra farten i sin löpning. Nu har jag dock bestämt mig för att våga ta ut mig, att tänja på gränserna ordentligt. 

Inga kommentarer: