torsdag 9 oktober 2014

Träningspasset!

För ett tag sedan fick jag syn på en efterlysning på vårt intranät på landstinget Västmanland. Vår landstingshäla (företagshälsovården) sökte deltagare till ett 12 veckors projekt som heter "Träningspasset". 



Man fick skicka in en intresseanmälan där man utförligt fick svara på en del frågor om sina träningsvanor och sedan motivera varför just jag skulle bli utvald som deltagare.


 Sagt och gjort, en anmälan skickades in och en vecka senare fick jag besked att jag var en av 20 utvalda. Wow vad hade jag givit mig in på. Jag som aldrig kan få rutin på min träning, som alltid börjar i full gas och som sedan tvärbromsar någonstans efter vägen.



 Nu ska jag fullfölja ett 12 veckors träningspgrogram där jag förbundit mig att träna minst 2 gånger per vecka i vårt gym "Hälsolyftet",  det ingår även personlig coaching från våra duktiga hälsoinspiratörer. 


I måndag hade vi kick off och i tisdags var jag på första veckans första pass. Jag tog en förlängd lunch och passade på att träna då! Det var knappt en människa på gymet. Gymet hade dessutom flyttat sedan sist jag var där och vilket lyft det blivit i dom nya lokalerna. Större, luftigare, fräschare. 


I morgon är det dags för andra passet, slutar ju kl 12.00 på fredagar och tänkte gå direkt efter jobbet och träna, sedan kan man ta sig hem, fredagsstäda, mysa lite med tända ljus och känna sig väldigt nöjd att vecka 1 av 12 är avklarad!


Jag ser det här som en stor möjlighet att få in en bra vana/rutin att träna regelbundet. Jag har ju mina powerwalks och joggingturer men jag tror att lite gymträning är det som behövs för att det ska bli riktigt bra!

Visst ser väl vårt gym "Hälsolyftet" fint ut?

/Kina



Inga kommentarer: